Va(i)careala

Prima oara cand am citit ca lacul Vacaresti are avizul Academiei Romane pentru a fi arie protejata si ca “National Geographic a dedicat spatii ample pentru prezentarea celor peste 100 de specii care traiesc intr-un ecosistem stabil in Delta dintre blocuri” am crezut ca este vorba despre o gluma gen Catavencu, Kamikaze, Times New Roman etc. Imaginea pe care eu o am despre acest Vacaresti de acum poate mai bine de 20 ani cand faceam baie in lacul ala este un mare teren viran, mizerabil, plin de buruieni, cu o apa absolut infecta, unde dau cu batul in apa niste copii cam ca cei pe care ii vedem pe strazi cersind, o caruta cu coviltir fara roti de unde a iesit un nene mare, burtos si tare brunet care a inceput sa fumeze intr-o dimineata foarte frumoasa de vara. Acum este vorba de 20 de specii ocrotite pe plan mondial, cea mai mica floare de pe planeta, vidre. Mai scriau unii ca natura ne-a facut un cadou cand altii investesc milioane de euro. Dincolo de litigiul proprietatii si al amenajarilor care n-au cum sa vina, un cercetator clujean a spus ca “Vacaresti este un exemplu al puterii de creatie pe care natura o are”. Cu o conditie: sa fie lasata in pace. E mare vorba asta: sa lasi in pace! Deci pana la urma toata va(i)careala cu “al cui e terenul asta” care nu s-a vandut (desi trebuie ca au dat multi tarcoale) a prins bine vulpilor si ratelor care au inflorit in acest ‘dolce far niente vacarescian’. S-a creat un lant trofic natural. Eu nu ma gandesc decat ce bine ar fi fost daca in Romania nu s-ar fi facut nimic in toti acesti ani, oare unde am fi fost acum? Daca am fi fost lasati pur si simplu in pace? Daca nu am fi “vandut” nimic? Daca nu am fi “construit” nimic? Ghilimelele nu sunt intentionate ci chiar inevitabile pentru ca la noi se stie cum se vinde si cum se construieste, cu comisioane de 100%. S-ar fi transformat Romania vacareasca intr-un ecosistem stabil precum Delta dintre blocuri?

About scstefan1

Melbourne
Aside | This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

