Sa il huiduim pe Huidu?

Din accidentul lui Huidu avem toti de invatat. Este o drama. Abia revenit din coma, sa omori doi oameni. Pe cine nu lasi sa moara nu te lasa sa traiesti, nu? Sau altcineva spunea, destinul i-a dat o lectie o data pe care nu a invatat-o, iata urmeaza a doua. La prima vedere, lucrurile asa stau. Cred ca situatia e mai adanca decat atat. Este o lectie din care ar fi bine sa invatam cu totii. A propos, stiati ca ultima postare a lui Huidu pe blogul personal se numeste “Crash” si este de pe 29 septembrie, iar accidentul a avut loc pe 16 octombrie ? In esenta, cred ca este vorba de “Doamne, iarta-ma”, nu de “iarta-l”, sau “iarta-ne”, in sensul in care o particica mica din vina accidentului avem si noi, telespectatorii, care facem rating-ul, toti suntem o caramida in peretele mare pe care se zugraveste acum drama lui Huidu. Avem vina pentru ca am creat prerogativele care l-au ridicat pe Huidu unde este el azi, cu un ego puternic si un aer de invincibilitate, am facut parte din temelia pe care Huidu s-a construit pe sine, iata de ce trebuie sa spunem “iarta-ma”. “Iarta-ma” nu in sensul egoist, adica de a fi iertat doar cel in cauza, nu si ceilalti, ci in sensul pocaintei de sine, a propriei umilinte inaintea celorlalti, a recunoasterii propriei vine. In final, noi i-am uns pe carcotasi regii pamfletului de televiziune.

Evanghelistul Matei si hula impotriva Duhului Sfant:

Orice păcat şi orice hulă vor fi iertate oamenilor; dar hula împotriva Duhului Sfânt nu le va fi iertată. Oricine va vorbi împotriva Fiului omului, va fi iertat; dar oricine va vorbi împotriva Duhului Sfânt, nu va fi iertat nici în veacul acesta, nici în cel viitor.

Sigur ca e usor sa il invinovatim doar pe Serban pentru asta, doar el facea montarile in studio, nu-i asa, dar nu cumva noi toti “ne radeam” la glumele lui de la TV? Nu eram noi fratii lui Huidu? Nu ne hlizeam toti cu ochii beliti la TV si ulterior si pe internet la glumele cu sfesnice din cronica? Pe cine intruchipau ei cu cornitele alea? Toti suntem vinovati, toti am facut parte din rating-ul care l-a hranit pe Serban cu entuziasm, toti cei care dadeam mesaje laudative pe pagina cu carcoteli, inclusiv eu. Aceeasi care mai apoi puneau citate din Biblie. Adica am uitat sa ma rog, dar am pus un citat din Biblie pe internet. Vorba unui prieten, maine poimaine o sa zica ca au vorbit pe facebook cu ingerul, Doamne, iarta-ma.

Intr-adevar, exista o orizontalitate a credintei in Dumnezeu, dar si un apetit mare al oamenilor pentru oameni, pentru popularitate, pentru prieteni, cat mai multi, fara numar; fara fapte, credinta este moarta, spune apostolul Iacov poate de aceea incercam sa ne unim cat mai mult unii cu altii in numele credintei, dar ce bine ar fi sa fie pastrata si dimensiunea verticala, a conexiunii cu destinatia in sine.

Cred ca toti purtam un inger si un demon langa noi, pe care ii hranim zilnic inegal. Nu o sa putem niciodata sa fim doar albi. Si nici nu vreau sa ma erijez in lupul moralist sau in vreo usa de biserica, Doamne fereste, am eu pacatele mele sa ma mai bat si cu caramida in piept. O spun din frica, din teama, asa cum i-am spus unui prieten o data care ma vedea credincios, sunt mai mult fricos. Si cum i-am spus altuia: daca nu exista Dumnezeu, nu exista si asta e, dar daca exista, am incurcat-o!

Nu putem decat sa ne rugam pentru Serban si pentru cei morti nevinovati. Si mai sper ca noi, spectatorii care nu am fost implicati in nici un accident de data asta, sa intelegem mesajul. Exista o limita in toate. Nu ar placea nimanui sa fie vorbit de rau, sa fie luat in bascalie, sa se rada de el. Nu ne place defaimarea. Nu ne plac vorbele urate. Cu atat mai mult lui Dumnezeu.

About scstefan1

Melbourne
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

