Googlizarea sau mica variatiune pe o tema de google

La momentul de fata googlizarea este un fenomen de masa care se extinde dramatic de repede. Lumea speriata de cand cu ‘street view’ si cu invazia asta la adresa intimitatii personale ce n-am putut sa vad. Casa unui prieten a fost prinsa de googlicoshi chiar in fata dormitorului nuptial, glumeam cu el “bah, bine ca ai perdelele trase”. Il sun intr-zi la telefon si imi zice: “chiar acum am intrat pe usa”. Ii spun: “te-am vazut; esti urmarit bine sa stii”.

Nu mai concepem nimic fara googleala. Vrei sa ajungi in nu stiu ce loc, pac, tragi un google mic. Vrei sa afli niste preturi, sa faci repede un sondaj intre oferte, sa bantui prin niste magazine, sa faci o ciorba de peste, cine e prietenul cel mai sfatos, amicul google, se stie.

Acu ani buni cand a aparut radio, lumea speriata ca se aude tot la cutiuta, ba chiar ca suntem auziti. Eu cand mi-am luat camera web prima oara, sunt intrebat: “si ma vezi si tu”. “Da, ii spun, unui prieten mai in varsta, te vad ca esti cu tricoul ala rosu”. La care el imi zice: “a, ce bine; hai sa iti arat ce frumos mi-au crescut violetele de Parma alea de la tine”. Apoi sperietoare mare ca ziarele vor disparea precum lumea in anul 2000. Dupa care apare teveu, fobie mare de TV din nou. Ca va matura radio-ul si ziarele. Ca le va face sa dispara. Apoi netul. Iar acum googlizarea. Si tot asa, moderna noastra societate este pasata continuu dintr-o tehnologie in alta (nano)tehnologie care surprinde tot mereu in ofsaid pe numitul Patzitu’ Stan – adica io – prin marimea si micimea sa. Imi vine instantaneu in minte vecina mea, Natasha, o fetita de 5 anisori, care se juca ieri prima data cu papusile Matryoshka. Incurcata treaba, serios.

Mie unul nu imi mai e teama de tehnologie pentru ca ma gandesc ca – desi creaza dependenta – nu am cum sa inot impotriva curentului apei. La urma urmei, ce sa facem, sa nu mai lasam copiii pe google? Zice un alt prieten: “ia uite bah, sunt dependent de net sa vorbesc cu parintii”. Pai de la Bell incoa, numai prin fire suntem legati unii de altii cand vine vorba de comuniune, pardon, comunicatiune. Simplificand ecuatia, cred ca trebuie doar pastrat un ochi pe ce spatiu virtual calcam si mai cred ca trebuie maturata mai mult poteca care se intersecteaza cu Calea Adevarului. Ca si in viata reala sunt microbi multi in aer care te pot infecta repede, dar daca esti imunizat de Sus nu prea te afecteaza, chit ca esti in acelasi metru patrat cu altul care tuseste magareste.

About scstefan1

Melbourne
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

